vineri, 15 august 2008

Legea votului uninominal - Capitolul 2 - Circumscriptiile electorale, colegiile uninominale si organismele electorale

Art. 10
Pentru organizarea alegerilor se constituie circumscriptii electorale la nivelul celor 41 de judete, o circumscriptie in municipiul Bucuresti si o circumscriptie separata pentru romanii cu domiciliul in afara Romaniei. Numarul total al circumscriptiilor electorale este de 43. Denumirea si numerotarea circumscriptiilor electorale sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul titlu.

Art. 11
(1) In cadrul fiecareia dintre cele 43 de circumscriptii electorale se constituie colegii uninominale pe baza normei de reprezentare, dupa cum urmeaza:
a) numarul colegiilor uninominale pentru Camera Deputatilor, respectiv pentru Senat se determina prin raportarea numarului de locuitori al fiecarei circumscriptii electorale la normele de reprezentare prevazute la art. 5 alin. (2) si (3), la care se adauga un colegiu de deputat, respectiv de senator pentru ceea ce depaseste jumatatea normei de reprezentare, fara ca numarul colegiilor de deputat dintr-o circumscriptie electorala sa fie mai mic de 4, iar cel de senator, mai mic de 2;
b) numarul de locuitori avut in vedere la calculul numarului de colegii uninominale care se delimiteaza in cadrul fiecarui judet este cel prevazut la art. 5 alin. (4).
(2) Delimitarea colegiilor uninominale se face tinand cont de urmatoarele reguli:
a) o circumscriptie electorala poate fi compusa numai din colegii uninominale intregi;
b) teritoriul cuprins de un colegiu uninominal trebuie sa se afle pe teritoriul unuia si aceluiasi judet sau al municipiului Bucuresti;
c) pe teritoriul unei localitati pot fi delimitate, de regula, doar colegii uninominale intregi;
d) un colegiu uninominal poate cuprinde, de regula, una sau mai multe localitati intregi;
e) in municipiul Bucuresti, colegiile uninominale nu trebuie sa depaseasca limitele administrativ-teritoriale dintre cele 6 sectoare;
f) in circumscriptia electorala speciala pentru cetatenii romani cu domiciliu in afara granitelor Romaniei se vor forma 4 colegii uninominale pentru alegerea Camerei Deputatilor si doua colegii uninominale pentru alegerea Senatului. Arondarea geografica a celor 4 colegii uninominale pentru Camera Deputatilor si a celor doua colegii uninominale pentru Senat va fi stabilita prin hotarare a Guvernului, conform hotararii unei comisii parlamentare speciale constituite pe baza proportionalitatii reprezentarii parlamentare, in termen de maximum 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului titlu;
g) in cadrul unei circumscriptii electorale, delimitarea colegiilor uninominale pentru alegerea Camerei Deputatilor si pentru alegerea Senatului se face astfel incat marimea acestora, calculata in numar de locuitori, sa fie de asa natura incat cel mai mare colegiu uninominal sa fie cu cel mult 30% mai mare decat cel mai mic colegiu uninominal, in conditiile in care sunt respectate prevederile lit. a)-e);
h) intotdeauna un colegiu uninominal pentru alegerea Senatului este format dintr-un numar intreg de colegii uninominale pentru alegerea Camerei Deputatilor, intregi si alaturate, din cadrul aceleiasi circumscriptii electorale.

Art. 12
(1) Prima delimitare a colegiilor uninominale va fi efectuata prin hotarare a Guvernului, conform hotararii unei comisii parlamentare speciale constituite pe baza proportionalitatii reprezentarii parlamentare, in termen de maximum 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului titlu.
(2) Delimitarea colegiilor uninominale se actualizeaza de catre Autoritatea Electorala Permanenta. Operatiunea de delimitare se actualizeaza dupa fiecare recensamant al populatiei, cu cel putin 12 luni inainte de alegerile parlamentare la termen, prin emiterea unei hotarari a Autoritatii Electorale Permanente, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Modificarea colegiilor uninominale nu poate fi facuta decat daca fata de delimitarea anterioara a aparut o variatie pozitiva sau negativa de minimum 10% din populatia respectivului colegiu uninominal.

Art. 13
(1) Pentru organizarea procesului electoral functioneaza in mod permanent Autoritatea Electorala Permanenta, care emite hotarari, decizii si instructiuni. In perioada organizarii alegerilor se formeaza Biroul Electoral Central, birouri electorale de circumscriptie la nivel judetean, al municipiului Bucuresti, oficii electorale de sector, in cazul municipiului Bucuresti, si un birou electoral de circumscriptie externa pentru cetatenii romani cu domiciliul in afara granitelor Romaniei, precum si birouri electorale ale sectiilor de votare.
(2) Birourile electorale sunt alcatuite numai din cetateni cu drept de vot. Candidatii in alegeri, sotul/sotia, rudele si afinii acestora pana la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale.
(3) In indeplinirea atributiilor ce le revin, membrii birourilor electorale exercita o functie ce implica autoritatea de stat. Exercitarea corecta si impartiala a functiei de membru al biroului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligatii atrage raspunderea juridica, civila sau penala, dupa caz.

Art. 14
(1) La nivel national se constituie un Birou Electoral Central, format din 3 judecatori ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, presedintele si vicepresedintii Autoritatii Electorale Permanente si din cel mult 12 reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale care participa la alegeri, conform legii, precum si un reprezentant desemnat de grupul parlamentar al minoritatilor nationale din Camera Deputatilor.
(2) Desemnarea celor 3 judecatori se face de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in sedinta publica, in cea de a treia zi de la stabilirea datei alegerilor, prin tragere la sorti dintre judecatorii in exercitiu ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Ora si locul sedintei publice de tragere la sorti se anunta in scris, de catre presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu o zi inainte de ziua desfasurarii, partidelor politice parlamentare si se aduce la cunostinta publica prin presa scrisa si audiovizuala. La organizarea si desfasurarea tragerii la sorti are dreptul sa participe cate un reprezentant, desemnat ca atare, al partidelor politice parlamentare. Rezultatul tragerii la sorti se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de presedinte si de prim-magistratul-asistent ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Procesul-verbal constituie actul de investire.
(3) In termen de 24 de ore de la investire, judecatorii desemnati aleg din randul lor, prin vot secret, presedintele Biroului Electoral Central si loctiitorul acestuia. In termen de 24 de ore de la alegerea presedintelui Biroului Electoral Central, biroul se completeaza cu presedintele si vicepresedintii Autoritatii Electorale Permanente, cu cate un reprezentant al partidelor politice parlamentare si organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale cu grup parlamentar propriu in ambele Camere ale Parlamentului, precum si cu reprezentantul desemnat de grupul parlamentar al minoritatilor nationale din Camera Deputatilor, comunicati in scris de catre acestea. Completarea Biroului Electoral Central se consemneaza intr-un proces-verbal care constituie actul de investire. In aceasta organizare Biroul Electoral Central indeplineste toate atributiile ce ii revin potrivit prezentului titlu.
(4) In termen de doua zile de la ramanerea definitiva a candidaturilor, partidele politice care nu sunt reprezentate in Parlament, aliantele politice si aliantele electorale ale acestora care participa la alegeri comunica, in scris, Biroului Electoral Central, numele si prenumele reprezentantilor. Comunicarile transmise dupa acest termen nu se mai iau in considerare.
(5) Desemnarea reprezentantilor partidelor politice neparlamentare, aliantelor politice si aliantelor electorale dintre acestea in Biroul Electoral Central se face in ordinea descrescatoare a numarului de candidaturi ramase definitive din colegiile uninominale.
(6) In cazul in care la desemnarea reprezentantilor partidelor politice neparlamentare, aliantelor politice sau aliantelor electorale dintre acestea ultimul loc de distribuit revine unor partide sau aliante care au depus acelasi numar de candidaturi, desemnarea reprezentantilor acestora se face, prin tragere la sorti, de presedintele Biroului Electoral Central, in prezenta persoanelor delegate de partidele politice, aliantele politice sau aliantele electorale in cauza.
(7) Completarea Biroului Electoral Central cu reprezentantii partidelor politice neparlamentare, aliantelor politice si aliantelor electorale se face, in termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la alin. (4), de presedintele Biroului Electoral Central, in prezenta membrilor biroului si a persoanelor delegate de partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale care au comunicat reprezentantii. Procesul-verbal intocmit de presedinte cu privire la modul de stabilire a reprezentantilor constituie actul de atestare a calitatii acestora de membri in Biroul Electoral Central.
(8) Competitorii electorali care desemneaza reprezentanti in Biroul Electoral Central potrivit prevederilor alin. (3) si (4) pot desemna si cate un loctiitor al acestora. Loctiitorul poate inlocui, cu aceleasi drepturi si obligatii, titularul respectiv numai cand acesta nu poate participa la sedintele Biroului Electoral Central.
(9) In componenta prevazuta la alin. (1) Biroul Electoral Central adopta, in termen de doua zile de la constituire, un regulament de organizare si functionare, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si este obligatoriu pentru toate birourile electorale.
(10) Aparatul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central este asigurat de Autoritatea Electorala Permanenta impreuna cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative, iar statisticienii necesari, de catre Institutul National de Statistica.

Art. 15
(1) Biroul Electoral Central are urmatoarele atributii principale:
a) urmareste aplicarea unitara a dispozitiilor legale privitoare la alegeri de catre birourile electorale de circumscriptie;
b) asigura publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a listei cuprinzand denumirea si semnele electorale ale partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale si organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale legal constituite, care au dreptul sa participe la alegeri, si comunica lista tuturor birourilor electorale de circumscriptie, imediat dupa constituirea acestora;
c) rezolva intampinarile referitoare la propria sa activitate si contestatiile cu privire la activitatea birourilor electorale de circumscriptie; contestatiile se solutioneaza prin hotarari care sunt obligatorii pentru biroul electoral in cauza, precum si pentru autoritatile si institutiile publice la care se refera, sub sanctiunile prevazute de prezentul titlu;
d) face publicatiile si afisarile prevazute de prezentul titlu cu privire la candidaturi;
e) centralizeaza, pe baza comunicarilor primite de la birourile electorale de circumscriptie, numarul de candidaturi definitive din colegiile uninominale depuse de catre partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale; comunica situatia centralizata, in termen de 24 de ore de la intocmire, comisiei speciale a Camerei Deputatilor si Senatului pentru atribuirea timpilor de antena, precum si Societatii Romane de Televiziune si Societatii Romane de Radiodifuziune;
f) stabileste, pe baza proceselor-verbale transmise de birourile electorale de circumscriptie, lista partidelor politice, aliantelor politice sau aliantelor electorale care au intrunit si care nu au intrunit pragul electoral si comunica birourilor electorale de circumscriptie si da publicitatii, in termen de 24 de ore de la constatare, aceste liste;
g) anuleaza alegerile dintr-o sectie de votare in cazul in care constata ca votarea sau stabilirea rezultatului alegerilor a avut loc prin frauda electorala;
h) poate dispune renumararea voturilor intr-o sectie de votare sau refacerea centralizarii voturilor si rezultatului alegerilor dintr-un colegiu uninominal in situatia in care constata, pe baza probelor administrate, ca au fost comise erori sau au fost inregistrate neconcordante intre datele inregistrate in procesele-verbale;
i) totalizeaza rezultatul national, pe baza proceselor-verbale primite de la birourile electorale constituite la nivele inferioare;
j) transmite Autoritatii Electorale Permanente, dupa publicarea rezultatelor alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, materialele necesare redactarii Cartii Albe a Alegerilor;
k) stabileste, la nivel national, numarul de mandate ce revin in fiecare circumscriptie electorala fiecarui partid politic, alianta politica, alianta electorala, organizatie a cetatenilor apartinand unei minoritati nationale, candidat independent care participa in alegeri in conditiile prezentului titlu;
l) atesta atribuirea unui mandat de deputat organizatiei cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care a intrunit conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) si elibereaza certificatul doveditor deputatului desemnat pe aceasta baza;
m) trimite spre publicare rezultatele finale ale alegerilor catre Regia Autonoma "Monitorul Oficial";
n) organizeaza si implementeaza un sistem de colectare de date si de informare periodica a opiniei publice privind prezenta populatiei la vot, in baza unui esantion reprezentativ la nivel judetean si national;
o) indeplineste orice alte atributii ce le revin potrivit prezentului titlu.
(2) In cazul in care pentru solutionarea unei contestatii sunt necesare verificari de fapt, acestea se efectueaza in prezenta unui judecator din Biroul Electoral Central. Asemenea verificari nu se pot face in ziua alegerilor.
(3) Cererea de anulare a alegerilor dintr-un colegiu uninominal pentru frauda electorala se poate face numai de catre competitorii electorali care au participat la alegeri in colegiul respectiv. Cererea se depune la Biroul Electoral Central in termen de cel mult 24 de ore de la incheierea votarii, sub sanctiunea decaderii. Cererea trebuie temeinic motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza. Lipsa probelor atrage respingerea cererii. Cererea poate fi admisa numai daca cel care a sesizat nu este implicat in producerea fraudei si numai daca se stabileste ca aceasta a fost de natura sa modifice atribuirea mandatelor. Solutionarea cererii de anulare a alegerilor de catre Biroul Electoral Central se poate face numai pana la data publicarii rezultatului alegerilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. In termen de cel mult 10 zile de la data admiterii cererii de anulare a alegerilor se organizeaza un nou scrutin in sectiile de votare unde s-a constatat frauda electorala. Biroul de circumscriptie electorala impreuna cu autoritatile publice locale vor asigura buna desfasurare a noului scrutin, cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentului titlu. Pana la obtinerea noilor rezultate se suspenda operatiunile electorale privind numararea voturilor si constatarea rezultatelor.
(4) In exercitarea atributiilor ce ii revin potrivit prevederilor prezentului titlu, Biroul Electoral Central adopta hotarari care se aduc la cunostinta in sedinta publica si prin orice mijloc de publicitate. Hotararile Biroului Electoral Central sunt obligatorii pentru toate autoritatile, institutiile publice, birourile electorale, precum si pentru toate organismele cu atributii in materie electorala, de la data aducerii la cunostinta in sedinta publica.
(5) Hotararile Biroului Electoral Central se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(6) Biroul Electoral Central isi inceteaza activitatea dupa 48 de ore de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a rezultatului alegerilor, potrivit prevederilor prezentului titlu.

Art. 16
(1) La nivelul fiecareia dintre cele 43 de circumscriptii electorale, se constituie un birou electoral de circumscriptie, format din 3 judecatori, un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente si din cel mult 9 reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale si ai organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri, conform prezentului titlu, in circumscriptia electorala respectiva. Biroul electoral de circumscriptie pentru circumscriptia electorala pentru cetatenii cu domiciliul in afara Romaniei are sediul in municipiul Bucuresti.
(2) Desemnarea celor 3 judecatori se face in sedinta publica, in termen de 5 zile de la inceperea perioadei electorale, de catre presedintele tribunalului, prin tragere la sorti, dintre judecatorii in exercitiu ai tribunalului judetean, respectiv ai Tribunalului Bucuresti pentru Circumscriptia Electorala Bucuresti si pentru circumscriptia electorala pentru romanii cu domiciliul in afara tarii. Data sedintei se aduce la cunostinta publica, prin presa, de presedintele tribunalului, cu cel putin 48 de ore inainte. Rezultatul tragerii la sorti se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de presedinte, ce constituie actul de investire. In termen de 24 de ore de la desemnare, judecatorii, prin vot secret, aleg presedintele biroului electoral de circumscriptie si loctiitorul acestuia. Din acel moment biroul astfel constituit indeplineste toate atributiile ce ii revin potrivit prezentului titlu, urmand a fi completat cu reprezentantul Autoritatii Electorale Permanente, reprezentantii partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale si ai organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri conform prezentului titlu.
(3) In termen de 24 de ore de la data ramanerii definitive a candidaturilor, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri conform prezentului titlu vor comunica, in scris, respectivului birou electoral de circumscriptie, numele si prenumele reprezentantilor lor in biroul electoral. Comunicarile transmise dupa acest termen nu se mai iau in considerare.
(4) Reprezentantii Autoritatii Electorale Permanente vor fi desemnati de catre aceasta prin hotarare, in 24 de ore de la desemnarea judecatorilor.
(5) Desemnarea reprezentantilor partidelor politice, ai aliantelor politice, ai aliantelor electorale si ai organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in conditiile prezentului titlu in biroul electoral de circumscriptie se face aplicand in mod corespunzator prevederile art. 14 alin. (3) - (6).
(6) Oficiile electorale se organizeaza la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti si sunt alcatuite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia, un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente si din cel mult 7 membri, reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale si organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in municipiul Bucuresti. Desemnarea acestor reprezentanti se face prin aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 14 alin. (3) - (6).
(7) Presedintele si loctiitorul acestuia sunt magistrati desemnati de presedintele Tribunalului Bucuresti cu cel mult 15 zile inainte de data alegerilor, prin tragere la sorti pe functii, dintre judecatorii in exercitiu ai judecatoriei sectorului.
(8) In 24 de ore de la desemnarea magistratilor, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri vor comunica in scris numele reprezentantilor lor in oficiul electoral.
(9) In 24 de ore de la desemnarea magistratilor, Autoritatea Electorala Permanenta comunica numele reprezentantilor ei, desemnati prin hotarare, in fiecare oficiu electoral.
(10) Oficiile electorale se vor completa prin aplicarea corespunzatoare a prevederilor alin. (5), in 24 de ore de la comunicarile realizate de competitorii electorali.

Art. 17
(1) Birourile electorale de circumscriptie au urmatoarele atributii:
a) vegheaza la organizarea din timp a sectiilor de votare, urmaresc si asigura aplicarea unitara si respectarea dispozitiilor legale privitoare la alegeri de catre toate autoritatile, institutiile si organismele cu responsabilitati in materie electorala din cadrul circumscriptiei;
b) inregistreaza candidaturile depuse la nivelul circumscriptiei si constata ramanerea definitiva a acestora;
c) comunica, in termen de 24 de ore de la ramanerea definitiva a candidaturilor, Biroului Electoral Central, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale cu reprezentare in Parlament prin grup parlamentar propriu in ambele Camere ale Parlamentului, celelalte partide politice, aliante politice si organizatii ale cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care au depus candidati la nivelul colegiilor uninominale de pe raza circumscriptiei, cat si numarul de candidaturi depuse de acestea;
d) fac publicatiile si afisarile prevazute de prezentul titlu cu privire la candidaturi;
e) rezolva intampinarile referitoare la propria lor activitate si contestatiile cu privire la operatiunile birourilor electorale ale sectiilor de votare sau, dupa caz, oficiilor electorale, din cadrul circumscriptiei electorale in care functioneaza; contestatiile se solutioneaza prin hotarari care sunt obligatorii pentru biroul electoral in cauza, precum si pentru autoritatile si institutiile publice la care se refera, sub sanctiunile prevazute de prezentul titlu;
f) distribuie birourilor electorale ale sectiilor de votare, pe baza de proces-verbal de predare-primire, buletinele de vot, stampila de control si stampilele cu mentiunea "VOTAT", formularele pentru incheierea proceselor-verbale, precum si celelalte materiale necesare procesului electoral. Biroul Electoral de Circumscriptie al Municipiului Bucuresti distribuie aceste materiale oficiilor electorale;
g) stabilesc mandatele ce revin, la nivelul circumscriptiei, fiecarui partid politic, alianta politica, alianta electorala, organizatie a cetatenilor apartinand unei minoritati nationale, candidat independent care participa in alegeri in conditiile prezentului titlu, in conformitate cu prevederile art. 48;
h) elibereaza candidatilor declarati alesi certificatul doveditor al alegerii;
i) inainteaza Biroului Electoral Central procesele-verbale cuprinzand rezultatul alegerilor din colegiile uninominale ce compun circumscriptia electorala in care functioneaza si rezultatul alegerilor la nivelul circumscriptiei electorale in care functioneaza, precum si intampinarile, contestatiile si proceseleverbale primite de la birourile electorale judetene;
j) indeplinesc orice alte atributii ce le revin potrivit prezentului titlu;
k) aduc la cunostinta publica, in termen de 48 de ore de la constituire, numarul alegatorilor inscrisi in listele electorale permanente ale fiecarui colegiu uninominal.
(2) Hotararile biroului electoral de circumscriptie se aduc la cunostinta in sedinta publica.
(3) Oficiile electorale de sector au urmatoarele atributii:
a) urmaresc aplicarea dispozitiilor legale privitoare la alegeri in sectoarele la nivelul carora functioneaza si vegheaza la organizarea din timp a sectiilor de votare;
b) rezolva intampinarile referitoare la propria lor activitate si contestatiile cu privire la operatiunile birourilor electorale ale sectiilor de votare de pe teritoriul sectorului la nivelul caruia functioneaza;
c) distribuie birourilor electorale ale sectiilor de votare buletinele de vot, stampila de control si stampilele cu mentiunea "VOTAT", formularele pentru incheierea proceselor-verbale, precum si celelalte materiale necesare procesului electoral;
d) totalizeaza rezultatul alegerilor, conform proceselorverbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare din subordine pentru fiecare colegiu uninominal pentru alegerea deputatilor si pentru fiecare colegiu uninominal pentru alegerea senatorilor de pe teritoriul sectorului la nivelul caruia functioneaza si transmit rezultatele catre Biroul Electoral de Circumscriptie al Municipiului Bucuresti caruia i se subordoneaza;
e) inainteaza biroului electoral de circumscriptie caruia i se subordoneaza procesele-verbale cuprinzand rezultatul alegerilor, de pe raza sectorului respectiv, precum si intampinarile, contestatiile si procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare;
f) in termen de 24 de ore de la implinirea termenului prevazut la alin. (1) lit. c), oficiul electoral de sector le va comunica presedintilor sectiilor de votare care sunt partidele politice si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale reprezentate in Parlament prin grup parlamentar propriu, celelalte partide politice si aliante politice care au depus candidati la nivelul colegiilor uninominale, precum si numarul de candidaturi depuse de acestea, in scopul completarii birourilor electorale ale sectiilor de votare.
(4) Hotararile oficiului electoral de sector se aduc la cunostinta in sedinta publica.

0 comentarii: